Deel 3: Hanoi, geweldig en overweldigend!

29 oktober 2023 - Hanoi, Vietnam

Lieve allemaal,

Nou, we zijn op reis!! Maanden naar uitgekeken, voorbereid, alles uitgeplozen en nu is het zover. Vrijdagmiddag op Schiphol afgezet door Herman, lekker op tijd door de douane en nog even lekker rondgewandeld voordat we naar China vertrokken.

Screenshot_20231029_133221_Gallery

De vlucht ging prima, gelukkig hadden we een nachtvlucht met het idee dat we nog een paar uurtjes zouden slapen. Dit laatste gold uiteindelijk alleen voor Roan 😅 Maar goed, we kwamen op tijd aan op Guangzhou en na een uurtje of twee te hebben gewacht konden we mooi op tijd vertrekken naar Hanoi.

Gisteren aangekomen, letterlijk in een andere wereld. Wat een geweldige, overweldigende en heerlijk chaotische stad! Vietnam heeft 100 miljoen inwoners en 70 miljoen scooters... En dat zie je ook wel terug in het straatbeeld. Dit was wel even wennen maar het heeft echt wel iets bijzonders! Mensen vervoeren letterlijk alles op de scooter: van hun hele gezin tot hele huisraad, echt bizar.

Gisteren hebben wij een streetfoodtour gedaan. Ook met het idee om gelijk in het ritme te komen en minder lang last te houden van onze jetlag. We waren wel erg moe maar de tour was erg leuk, én erg lekker. De tour was lopend maar het vervoer naar het meetingpoint ging op de motor, dus Roan en Suus samen met de gids op de scooter, ook weer een bijzondere ervaring!

Screenshot_20231029_133301_Gallery

Vanmorgen om 7.30uur opgehaald voor een bike tour door de stad. Heel veel gezien maar het hoogtepunt was trainstreet. Hier komt een aantal keer per dag een trein door gereden, een bizar tafereel en zou in elk Europees land ondenkbaar zijn maar goed, we zijn in Vietnam dus hier kan het 😂

Screenshot_20231029_132938_GalleryScreenshot_20231029_133002_GalleryScreenshot_20231029_133010_GalleryScreenshot_20231029_133023_GalleryScreenshot_20231029_133049_GalleryScreenshot_20231029_133056_Gallery

Morgen gaan we op een tweedaagse cruise en vertrekken we dus weer uit Hanoi, ook wel lekker. De stad is gaaf maar ook wel vermoeiend dus gewoon heel lekker om (letterlijk) richting rustiger vaarwater te vertrekken. Dit dus morgen, daarna zien we verder! Nu eerst nog een middag en avond Hanoi. Lekker op ons gemak, vooral genieten met elkaar en van alle ervaringen!

Liefs van ons!

1. Rosita:
    29 oktober 2023
    Dat helmpie van Roan op de scooter, super stoer!😍
    Hij vond het nu dus niet eng? Bij ons in de tuin vond hij het doodeng, maar dat is al héél lang geleden😉
  2. Ellen:
    29 oktober 2023
    Zo kort nog maar in Vietnam en dan al zoveel beleefd. 👌😍 Dat beloofd wat voor de komende 3 weken. Heel veel plezier! 💞💋💋
  3. Ingrid koster:
    29 oktober 2023
    Ben nu al benieuwd naar de rest van jullie reis.
  4. Lies:
    29 oktober 2023
    Ziet er nu al fantastisch uit, wat een indrukken!
  5. Linda:
    29 oktober 2023
    Geweldige ervaringen dus! Erg leuk om te lezen. Geniet van jullie bijzondere reis!
  6. Arthur:
    29 oktober 2023
    Wat gaaf. Zat je die man in trainstreet nou al hoortoestellen aan te praten 🤣. Wat een super gave reis zeg. Ik blijf jullie volgen. Heerlijk. Dank je voor het delen.
  7. Jeroen:
    29 oktober 2023
    Wat bijzonder zeg! En erg fijn dat de vliegreis goed is gegaan. Mooi om te lezen dat jullie ervan genieten en dat Roan het goed doet. Have fun en enjoy
  8. Marlinda Weevers:
    29 oktober 2023
    Geweldig Roan met dat helmpje op. En dan zo smal straatje. Waar een trein door rijd, dat verzin je toch niet..... wel gezellig straatje met fie gekleurde lampions.
    Op naar het volgende avontuur.....
    Dikke knuffel
  9. Piet:
    29 oktober 2023
    Mooi verslag en Roan weet nu ook dat de bananen niet van de Appie komen 😉
    Wat een ervaring moet dit zijn voor jullie.
    Heel veel plezier!
  10. Bjorn:
    29 oktober 2023
    Mooi verslag weer kijk uit naar het volgende avontuur! 🙂
  11. Janny Turk:
    29 oktober 2023
    Leuke foto’s en mooi verslag van de eerste dagen. Wat een verschil hè met het westen. Geniet er maar lekker van. Ik kijk al uit naar het volgende verslag.
  12. Vincent Ceulemans:
    29 oktober 2023
    Wat een prachtig avontuur voor jullie! Heel veel plezier en vol genieten!
  13. Marieke:
    31 oktober 2023
    Fijn dat je goed aangekomen bent. En wat een indrukken al in zo'n korte tijd! Ben heel benieuwd naar de rest van de verhalen :)
  14. Eline:
    14 november 2023
    Super leuk om te lezen guys! Hele andere wereld daar!