Deel 4: Ha Long Bay Cruise

31 oktober 2023 - Ha Long Bay, Vietnam

Zo, het is tijd om door te reizen. Hanoi was top! Echt een geweldige ervaring maar we zijn nu wel (al) klaar voor een iets rustiger deel van onze vakantie. Onze reis vervolgt zich naar Ha Long Bay, een schitterend natuurgebied met grote meren, bergen en prachtige uitzichten. Althans, dat is wat wij erover hadden gehoord en gelezen. In het echt bleek het nóg veel mooier dan we hadden gedacht.

Screenshot_20231031_123448_GalleryScreenshot_20231031_123305_Gallery

Maar goed, eerst nog even een paar uurtjes met de bus van Hanoi naar Ha Long Bay. Om 7.30uur werden we opgehaald. Niet door een standaard bus maar door een limousinebus! Had onze gids dus ff geregeld... En die regelde ook direct dat deze bus alleen voor ons drietjes was dus dit was natuurlijk geweldig! Roan vond het ook wel wat: die had lekker alle ruimte om te chillen, boekjes te lezen en 7UP te drinken (z'n nieuwe favoriete drankje 😂)!

Screenshot_20231031_123142_Gallery

Wederom heel fijn georganiseerd door onze lokale gids waar we tot nu toe sowieso al ontzettend blij mee zijn. Mocht je ooit overwegen om naar Vietnam te gaan: wij kennen een gids en die is ècht goed 😂💪

Een ruime 3uur later kwamen we aan in Ha Long Bay en gingen we inschepen. Onze cruiseboot lag een stukje verder het gebied in dus we voeren eerst met een iets kleinere boot naaronze boot voor twee dagen.

Screenshot_20231031_123208_Gallery

Ook hier hadden we overigens een gratis upgrade van de kamer waardoor we in een superiorsuite verbleven. Het was maar één nachtje maar toch, heel relaxed! Eigen balkonnetje met uitzicht, twee hele grote bedden dus ook voor Roan weer lekker comfortabel. Én een geweldig mooi bad mèt uitzicht!

Screenshot_20231031_123346_Gallery

Ook hadden we een echt zwembad aan boord. Aangezien Suus ging kanoën met een groepje hadden de mannen besloten om lekker even te gaan zwemmen.

Screenshot_20231031_123406_GalleryScreenshot_20231031_123327_Gallery

En ja, als je dan op een cruise bent, dan dien je wél gewoon een badjas te dragen, ook al is 't een volwassen XL. Roan vond het prima en genoot en geniet sowieso van alles wat er op het afkomt!

Screenshot_20231031_123255_Gallery

Na het kanoën en zwemmen hebben we, na een mooie kook-demonstratie, genoten van een heerlijk 5-gangen diner. Daarna nog een poging gewaagd om inktvis te vangen maar na een half uur, helaas zonder vangst, maar weer lekker op het bovendek drankjes gedronken.

Screenshot_20231031_123421_Gallery

Achteraf bleek dit het seizoen te zijn waar sowieso geen inktvis wordt gevangen, dat hadden ze ons dus beter eerst kunnen vertellen... 🤣 Maar goed, we hebben lol gehad en zijn lekker bezig geweest!

Vanmorgen zijn we nog op pad geweest om de grotten op het eiland Cát Bà te bezoeken. Ook echt heel mooi en vooral het uitzicht over het eiland was geweldig! En Roan vond het uiteraard cool dat ie in een echte jungle is geweest 😍💪

Screenshot_20231031_123645_GalleryScreenshot_20231031_123547_Gallery

Na de grotten zijn we weer terug naar de haven gevaren en inmiddels zitten we in de bus naar Ninh Binh. En Roan... Die sliep binnen 5 minuten 🤣

IMG-20231031-WA0058

We hebben onze reis naar het zuiden nu ingezet en gaan de komende twee of drie dagen even helemaal tot rust komen in een (naar het schijnt) heerlijk, kleinschalig Resort mét zwembad, want dat hadden we Roan uiteraard beloofd! Wij genieten volop, hebben het idee dat we hier al meer dan een week zitten door alle indrukken maar we zijn pas net begonnen, een heerlijk idee! Tot de volgende!

Liefs van ons!

1. Arthur:
    Heerlijk. Ga door ga door
  2. Marieke:
    31 oktober 2023
    Heerlijk om zo mee te lezen, ik kijk uit naar het volgende verhaal en nog meer foto's!
  3. Lies:
    31 oktober 2023
    Wat een droomreis! En wat doet Roan het goed!
  4. Janny Turk:
    31 oktober 2023
    Wat een geweldige reis maken jullie en ja, jullie zijn net 5 dagen op pad. Ik kijk al weer uit naar het vervolg.
  5. Ellen:
    Supergaaf! Wat een belevenissen zeg! Fantastisch!🤩
  6. Marja:
    31 oktober 2023
    Tjonge, wat is het toch een geweldige reis! Nog heel veel plezier xxx
  7. Wies Hut:
    31 oktober 2023
    Wat een geweldig avontuur voor jullie, vooral lekker genieten van alles!
  8. Marlinda Weevers:
    31 oktober 2023
    Schitterend hoor wat jullie zien en meemaken. Geniet in het resort....tot het volgende verhaal van jullie.👋
  9. Eline:
    14 november 2023